Oczekiwania stawiamy codziennie. Nie wszystkie z tych oczekiwań są uświadomione. Jadąc do pracy oczekujesz, że na drodze nie będzie korków i dojedziesz na czas. Ustalając określony czas na daną czynność oczekujesz, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. W sytuacji, gdy tak się nie dzieje, narasta frustracja i złość.
W sytuacji, gdy narasta frustracja i złość, zatrzymaj się na chwilę i zadaj sobie pytanie: Czy chcę się tak czuć? Weź kilka głębokich wdechów. Zastanów się, które z Twoich oczekiwań nie zostały spełnione i jaki masz na to wpływ.
Kłótnie między ludźmi wynikają z niespełnionych oczekiwań jednej ze stron. W takiej sytuacji zamiast eskalować konflikt warto zadać pytanie: Które z Twoich oczekiwań nie zostały spełnione?
Mów o swoich oczekiwaniach. Komunikuj je wprost. Nikt nie potrafi czytać w myślach. Nikt się nie domyśli. Powiedz, czego potrzebujesz. Działaj w zgodzie ze sobą. Kluczem do tego, jest komunikacja między ludźmi. Jeżeli nie mówisz, że coś jest nie tak, inni zakładają, że jest w porządku, bo z jakiego powodu mieliby myśleć inaczej? Jeżeli nie mówisz o swoich oczekiwaniach, inni nie mają nawet szansy pomóc Ci w ich spełnieniu. Takim sposobem wpadasz w pułapkę własnych oczekiwań, a to prowadzi do frustracji i złości.
Jeżeli chcesz, żeby Twoje oczekiwania zostały spełnione, wyrażaj je.
Działaj w zgodzie ze sobą.
Poszerz perspektywę, pozdrawiam,
Kathrin
Źródło obrazu: Robert Armstrong z Pixabay